Om Pullups

Mange sliter med pullups og noen få tar jo latterlig mange xD Får de fleste er det ofte jobb nok å bare 2-3 rep om man klarer noen i det hele tatt.. 

noen gode tips for å komme igang med brede pullups! (disse passer bra for både kvinnfolk og mannfolk for de går mest på ryggen)

øvelser som vil gjøre deg sterkere i pullups:

- markløft

- T bar row

- nedtrekk

- sittende roing i kabel maskin

- hanging knee raises ( hjelper på grepet og korsryggen)

- brede biceps curls

utførelse av brede pullups:

- brystet skal presses frem og når du løfter skal liksom toppen av brystkassa være tyngdepunket, sånn at fokuset ligger på rygg musklene!

- du kan bena dine akkuratt hvordan du vil og hvia du må gi et lite sving med bena for å komme opp så er det ikke noe galt i det. Men da må du prøve å senke deg saakte ned igjen. altså en negativ pullup! når du blir sterk nok vil du klare mange reps, med bena helt stille!

øvelsen på bildet er T bar row :)

 

2 kommentarer

Julian Liebeck

16.08.2017 kl.17:59

Pullupz is the new black.

superdaddy92

16.08.2017 kl.19:02

julianliebeck: ;D

Skriv en ny kommentar

superdaddy92

superdaddy92

25, Grimstad

Hei, er en ung man fra sørlandet. Far til 2 nydelige døttre. Jobber som kokk og studerer på uia :)

Kategorier

Arkiv

hits